Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

fredag 10 augusti 2012

Helgonet!

Av: Carin Gerhardsen

När den högt älskade och respekterade familjefadern Sven-Gunnar Erlandsson skjuts till döds med ett skott i nacken efter en krogkväll i glada vänners lag lamslås omgivningen. Vem kunde önska livet ur Erlandsson? Enligt alla källor en varm och generös människa med religiöst patos och ett brinnande intresse för barn och ungdomsfotboll.
Conny Sjöberg kallar samman arbetslaget på Hammarbypolisen och utredningen leder in dem på en resa till skräckinjagande platser i mörkaste skogen, till ett hillbilly-Sverige som de aldrig tidigare stött på och till de svartaste delarna av människans själ.

Det är rysliga historier hon får till och den kryper under skinnet på en. Den är absolut bra men kanske ändå inte min favorit. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva om den.

Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar