Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

tisdag 29 maj 2012

Änglavakter!

Av: Kristina Ohlsson

En ung kvinna hittas styckad och begravd i Midsommarkransen utanför Stockholm. Hon identifieras som Rebecka Trolle, en student som varit försvunnen i två år. Fler fynd görs på brottsplatsen, den rymmer hemligheter som visar sig vara flera decennier gamla. På ett ålderdomshem sitter en stum barnboksförfattarinna. Om och om igen dyker hennes namn upp i utredningen men hon sluter sig i sin tystnad. Spåren leder till den mörkaste av sanningar. Och Fredrika Bergman ställs inför ett svårt dilemma när hennes älskade Spencer blir en del av pusslet!

Det här är den tredje boken om Fredrika Bergman och jag har älskat de två första. Denna är inte lika spännande och jag får kämpa för att ta mig igenom vissa delar.
Kanske är det så att det snarare är min egen sinnesstämning än bokens innehåll som gör att jag har svårt att fokusera funderar jag på. Likväl lämnar jag den därhän och hoppas att Paradisoffer (hennes nästa) drabbar mig igen som de två första.

Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar