Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

tisdag 29 maj 2012

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar!

Av: Lucy Dillon

Rachel har just blivit av med jobbet på reklambyrån samt den chica Londonvåningen och hennes älskade har gjort slut. I samma veva får hon reda på att hon ärvt sin mosters tillgångar - ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar...

På baksidan står det att det är en härlig feel good-roman om att få en andra chans i livet, om lojalitet och vilkorslös kärlek.
Visst kan jag hålla med, inte många förfärligheter eller hemska mord existerar här bara lite bekymmer och sorg. Men det tar över halva boken innan jag börjar bry mig om karaktärerna och undrar hur det ska gå. Författarens beskrivning av olika hundrasers karaktärer och beteende tråkar faktiskt ut mig och den förfärliga hemligheten som mostern burit på får mig inte i gungning heller.
Men visst, är man trött på kriminalare och annat elände så läs den för visst är den gullig!

Betyg: 2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar