Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

onsdag 6 juli 2011

Borta bäst!

Av Sara Kadefors.
Sylvia levde ett etablerat, vanligt liv för bara några månader sen. Efter ett misstag har hon förlorat allt. Nu handlar det om att överleva.
Hon flyttar in i sin bil och upprätthåller en tjusig fasad, men hon överlever på gratiskaffe på IKEA och folks kvarlämnade mat. Till slut går det inte att fly längre. Hon måste tillbaka och göra upp med sitt gamla liv.

Sylvia har en personlighet som är både märklig och fascinerande. Jag skrattar många gånger åt hennes små iaktagelser på hennes väg att hitta tillbaka till sig själv.
Hon har ett känslokallt förhållningssätt till människor omkring sig - nästan så att man blir förbannad på henne.
Men Sara Kadefors sätt att sy ihop historien imponerar på mig och jag gillar denna lite galna historia.

Betyg: 4

1 kommentar:

  1. Hej, jag hittade precis ditt bibliotek. En sån trevlig idé, nu vet jag var jag ska titta om jag letar efter en bra bok!

    SvaraRadera