Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

måndag 4 juli 2011

Nattfåk!

Av Johan Theorin.
Deckarhistoria som utspelar sig på Öland.
Katrine & Joakim Westin har tröttnat på Stockholm och har flyttat till Åludden med sina två barn. Westins som är erfarna husrenoverare och inte det minsta vidskepliga får på hösten när de flyttar in, höra den kusliga sägnen om gården. Att alla som dött där återvänder varje jul...

Precis som i "Skumtimmen" gränsar historien till det övernaturliga. Fortfarande kittlas jag av hans sätt att berätta och uppstarten på "Nattfåk" är en av de bästa jag läst. Riktigt ruggig.

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar