Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

måndag 4 juli 2011

Skumtimmen!

Av Johan Theorin.
En deckarhistoria som utspelar sig på Öland.
Historien handlar om en liten pojkes försvinnande på 70-talet. Utan några som helst spår letar man förtvivlat efter pojken men hittar honom aldrig.
Tjugo år senare får pojkens mamma samtal från sin far som fått ett brev med vad man tror vara pojkens sandal.
Mamman återvänder till Öland och får först nu höra talas om en mytomspunnen man som sägs vandra på det Öländska alvaret i skymningen. I skumtimmen.

Historien snuddar vid det övernaturliga som jag själv tycker är lite spännande. Inte för mycket bara sådär lagom så att det skulle kunna vara sant.
Man följer lätt med i handlingen och spänningen hålls vid liv.

Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar