Jag älskar att kasta mig över en ny bok. Gärna deckare eller en som berör mig känslomässigt. Tunga tjocka historier om krig hoppar jag. Här kommer jag att berätta kort om de böcker jag läst och eftersom jag är född 1965 känner jag mig bekväm med betygskalan
1 - 5 där 1 = kass och 5 = galet bra.

lördag 2 juli 2011

Lögner!

Lögner av Charlotta von Zweigberk är ett kärleksdrama. Gift man och singelkvinna inleder ett förhållande. Den är skriven från kvinnans synvinkel och hon slits emellan hopp och förtvivlan.
Klassiskt, han säger att han älskar henne och lovar lämna frun men det är aldrig riktigt läge...

Bygger på en sann historia står det på utsidan, vi får inte reda på vems men förmodligen är det författaren själv som är förlagan.

En upprepningshistoria som blir lite tröttsam men jag ville ändå veta hur den slutade.
Skulle det bli de två till slut?

Betyg: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar